Van Nederland naar Iringa

20 november 2020 - Iringa, Tanzania

De vlucht loopt voorspoedig. Van Schiphol naar Cairo zit er netjes een lege stoel tussen 2 passagiers. Personeel is geheel beschermd. Afstand houden bij boarden is dan wel lastig voor mensen, aangezien geduld niet makkelijk is en iedereen zo snel mogelijk zijn/haar plekje wil bemachtigen. De vlucht van Cairo naar Dar es Salaam is wat minder coronaproof. We zitten we lekker dicht en warm op elkaar. Bij aankomst word ik nog wel even getemperatuurd. Als ik door alle controles heen ben bestaat de wereld van corona niet meer. Geen mondkapjes, social distance. ”Corona is hier niet” zeggen de mensen. Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Research komt later. Eerst maar eens mijn host contacten, want die staat er niet. Het is 4.15 zondagochtend. Na een aantal uur is het nog steeds niet gelukt om contact te krijgen met mijn host. Ondertussen heb ik met 2 afrikaanse meiden al een paar uur zitten kletsen en koffie drinken. Zij regelen uiteindelijk een hotel en vervoer voor mij. Superlief, want ik ben zo moe. Als ik net gedoucht heb wordt er aan mij deur geklopt. Jaa daar is ie! Mijn host Bovan. Hij was confused with my schedule. Hij dacht dat ik in de middag zou aankomen. Ik ga eerst maar eens slapen. Later de dag zitten we heerlijk aan het strand met een bord eten, een biertje en live-muziek. De volgende ochtend gaan we met de bus naar Iringa. Op het drukke busstation blijf ik in de taxi zitten tot Bovan me komt halen. Het krioelt hier van de mensen met hun kleine ondernemingen, en ze bespringen je hier zowat omdat ze een ticket willen verkopen. Hetzelfde verhaal als in Malawi toen ik met mijn zus ging reizen😉 In plaats van 8.00 wordt het 12 uur durende busreis met 2 stops. Bovan en praten over van alles en nog wat en vallen zo nu en dan in slaap. De hitte valt mee. Het raam kan open en buiten heeft het net geregend. We zitten in het regenseizoen. Als we aangekomen zijn, drop ik mijn spullen en gaan we met Frits, een andere vrijwilliger uit eten. Thuisgekomen wil ik douchen, want ik heb het een beetje koud. Helaas wordt dit een beetje poedelen want warm water heb ik niet. Dat wordt de komende tijd wennen. Het positieve is dat het goed is voor je immuunsysteem😊 Ik val als een blok in slaap. Eindelijk ben ik op de plek van bestemming.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charles & Dita:
    Leuk om te lezen Aafke.
    We blijven je volgen. Veel plezier en zegen op je pad!
  2. Aafke Aalbers:
    Hoi hoi!
    Leuk dat jullie me volgen!
    En bedankt:)
  3. Gerda Holtrust:
    20 november 2020
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om je te volgen. Geniet van je tijd daar. Groetjes uit Dalfsen, Wim en Gerda
  4. Aafke Aalbers:
    Hoi hoi!
    Het was een hele trip maar nu al de moeite waard:) Jullie kennen het:)
    Leuk dat jullie me volgen. En bedankt.
  5. Anke:
    20 november 2020
    Nou inderdaad! Dan mag ik zeker niet klagen haha! Zo'n lange reis vergt erg veel energie. Mooi om te lezen dat er juist tijdens zulke momenten hulp wordt aangeboden door de medemens en je iig een douche en je rust hebt kunnen pakken. Back to basics vanaf nu.... Ik ben benieuwd naar je eerste werkweek!
  6. Cobie:
    21 november 2020
    Heey Aaf...wie verre reizen doet, kan veel verhalen😁Ben benieuwd naar je werkplek en verdere verhalen.
  7. Hennie vpk schoolmaatje😉:
    21 november 2020
    Super gaaf om ons mee te nemen in jouw avontuur... ❤️
  8. Geertje Meijer:
    22 november 2020
    Mooie foto's! Gefeliciteerd met je moeder
    Succes in het ziekenhuis deze week!👋
  9. Emmelien:
    23 november 2020