There we go again!

14 november 2020 - Nederland, Nederland

3 jaar geleden vertrok ik voor vrijwilligerswerk naar Malawi. Toen ik terug kwam, wilde ik maar 1 ding; me verder ontwikkelen en terugkeren naar het mooie Afrika om in een ziekenhuis/kliniek te werken. Nu is het eindelijk zo ver. Verpleegkunde afgerond en vandaag vertrek ik voor ten minste 5 maanden naar Afrika. De vele voorbereidingen zijn getroffen en ik ben er klaar voor.

In Tanzania ga ik de komende 3 maanden in het ziekenhuis werken. De laatste 2 maanden zijn nog blanco. Het plan was om begin september te vertrekken maar vanwege corona durfde ik het niet aan. Waarom nu wel? De berichten vanuit Iringa blijven positief. Corona speelt daar nauwelijks een rol en dat heeft gemaakt dat ik toch de stap durf te zetten en er vertrouwen in heb. Wel blijf ik voorzichtig, het is een andere cultuur die met veel andere virussen te dealen heeft. Er wordt anders omgaan met ziekte en de dood.

Vanmiddag om 15.00 vlieg ik eerst naar Cairo. Vanuit Cairo vlieg ik naar Dar es Salaam waar ik door mijn host opgevangen word rond 4.30 ( lokale tijd)  zondagochtend. In Dar es Salaam blijf ik 1 nacht en vertrek maandag samen met mijn host Bovan per bus naar Iringa. Deze rit zal 8 uur duren.

be continued..

1. Jaap Ophoff:
    16 november 2020
    Wat mooi dat we jou kunnen volgen. De wereld van God is groter dan Nederland. Dat laat je in je eerste blog meteen mooi zien.
    Goede eerste dagen gewenst.
  2. Aafke Aalbers:
    Dankjewel Jaap!
  3. Agnes Boschman:
    16 november 2020
    Wat leuk Aafke dat ik je Jan volgen. Hoop dat je een goeie reis heb gehad! Fijn dat je nu als verpleegkundige aan de slag kan en ik hoop dat je veel mag betekenen daar in het verre Afrika. Lieve Groet Agnes
  4. Aafke Aalbers:
    Dankjewel Agnes!
    De reis is voorspoedig verlopen. Volgende week begin ik.
    Lieve groet terug
  5. Mam:
    Succes lieve dochter!
    Ga met God.
  6. Aafke Aalbers:
    Liefs van mij mam!
  7. Geertje Meijer:
    17 november 2020
    Lieve Aafke, we wensen je een goede mooie en gezegende tijd in Tanzania en veel lieve mensen om je heen! Fijn dat we je zo kunnen volgen. Liefs uit Heemse, Bert en Geertje.
  8. Aafke Aalbers:
    Dank jullie wel!
    Het gaat goed hier.
    Ik probeer wekelijks een blog te schrijven. Leuk dat jullie me volgen.
    Liefs Aafke
  9. Cobie:
    17 november 2020
    Heey Aafke...dus toch vertrokken...ik ga je zeker volgen zuster😃...het ga je goed.
  10. Aafke Aalbers:
    Hey Corrie,
    Ik zit tnt veilig in het verre afrika:) Leuk dat je me volgt.
    Het ga jou ook goed zuster!